لوگو انتشارات تسهیلگر
۵ کتاب تربیت کودک

معرفی ۵ کتاب تربیت کودک از بدو تولد تا ۷ سالگی

در

در این مقاله، ۵ کتاب تربیت کودک از بدو تولد تا ۷ سالگی را معرفی می‌کنیم. این کتاب‌ها، از پرفروش‌ترین و بهترین کتاب‌های تربیتی کودکان هستند و می‌توانند به والدین در تربیت فرزندانشان کمک کنند.

تربیت کودک، یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مسئولیت‌های والدین است. نحوه تربیت کودک، تأثیر مستقیمی بر آینده او خواهد داشت. والدین باید با آگاهی و دقت، از روش‌های صحیح تربیت فرزند استفاده کنند.

کتاب‌های تربیت کودک، یکی از منابع مهم برای والدین هستند. این کتاب‌ها، تجربیات و دانش متخصصان را در زمینه تربیت کودک در اختیار والدین قرار می‌دهند.

کتاب‌های معرفی‌شده تربیت کودک

مجموعه کتاب فسقلی‌ها

نخستین مورد از ۵ کتاب تربیت کودک، مجموعه کتاب فسقلی‌ها، برای تربیت اطفال به قلم تونی گراس و بازآفرینی شکوه قاسم‌نیا در نشر قدیانی، به چاپ رسیده است. مجموعه کتاب داستان فسقلی ها را می‌توانید در ۳ پک ۴۵ جلدی، ۳۰ جلدی و ۱۵ جلدی تهیه کنید و برای کودک خود بخوانید. نام‌های این کتاب برطبق یک الگوی رفتاری بد در کودک انتخاب شده است. کودکان با این کتاب، می‌توانند متوجه عادت‌های بد خود شوند و آن درس اخلاقی را، ساده و خلاقانه بیاموزند.

کلیدهای تربیت و رشد دختران

کتاب «کلیدهای تربیت و رشد دختران»، نوشته‌ی «جیسلا پروشف و استیو بیدالف»، برای والدینی است که دختر دارند. والدین با این کتاب، شیوه‌های عملی تربیت کودک دختر را از نوزادی تا نوجوانی به زبانی ساده فرا می‌گیرند. کتاب ابتدا مشکلاتی بین والدین و نوزاد دختر را ریشه‌یابی و مطرح می‌کند. سوال‌های مهمی برای تربیت دختر از والدین می‌پرسد و در آخر به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

شادترین کودک محله

یک پیشنهاد عالی برای کتاب تربیت کودک از نوزادی تا ۴ سالگی، با تاکید بر آرام کردن او در زمان گریه، کتاب «شادترین کودک محله» است. نویسنده هاروی کرپ، در این کتاب، تربیت کودک از بدو تولد تا ۴ سالگی را پوشش می‌دهد. او به والدین می‌آموزد تا چگونه در زمان‌های اضطراب و گریه، با کودک رفتار کنند تا فرزندشان شاد و سالم باشد.

کلیدهای تربیت و رفتار با پسرها

والدینی که پسر دارند، کتاب «کلیدهای تربیت و رفتار با پسرها» نوشته استیو بیدالف را بخوانند. این کتاب تربیت فرزند پسر، بیش از یک میلیون خواننده در جهان داشته و جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های تربیتی کودکان است. والدین با مطالعه این کتاب، می‌توانند پسرانی شادتر و مردانی متعادل‌تر را برای ورود به جامعه آماده کنند.

تربیت کودکی حیرت انگیز به روش مونته‌سوری

روش مونته‌سوری یکی از پرطرفدارترین روش‌های تربیت فرزند در بین والدین است. مونته‌سوری یک آموزگار ایتالیایی بود که روش جدیدی برای تربیت کودکان ابداع کرد. تیم سلدین، براساس روش ابداعی مونته‌سوری، یک کتاب در زمینه تربیت کودک نوشت. این کتاب، در زمانی بسیار کوتاه، پرفروش‌ترین کتاب تربیت کودک بین مربیان مهدکودک و والدین شد.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *