لوگو انتشارات تسهیلگر
سامانه بازار کتاب

یارانه خرید کتاب در هفته کتاب عرضه می‌شود

در

به مناسبت سی‌ویکمین دوره هفته کتاب، یارانه خرید کتاب در هفته کتاب به ارزش ۱۰۰ هزار تومان در سامانه بازار عرضه می‌شود. این یارانه برای تمام ایرانیان با ارائه کد ملی در ارائه می‌شود.

حضور 100 دستگاه اجرایی

در این هفته، نزدیک به ۱۰۰ دستگاه اجرایی برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های ترویج، دسترسی و آموزش کتاب‌خوانی برگزار می‌کنند. در حوزه ترویج، شاهد بیلبوردهای اشعار در خیابان‌ها هستیم. همچنین در بخش دسترسی، بسیاری از کتابخانه‌ها عضویت رایگان دارند و سامانه بازار یارانه خرید ارائه می‌دهد. در زمینه آموزش هم، ۱۷ هزار دانشجو دانشگاه فرهنگیان در این هفته آموزش‌های لازم در زمینه ترویج کتاب‌خوانی را فرا می‌گیرند.

پایین بودن سرانه مطالعه

دبیر سی‌ویکمین دوره این رویداد، درباره پایین‌بودن سرانه مطالعه کشور گفت: گزارش‌های ارائه شده در فضای مجازی درباره کم بودن سرانه مطالعه کشور چندان صحیح نیست. مرکز تحقیقات صدا و سیما در افکار سنجی سال گذشته به این آمار رسیده که مجموع مطالعه روزانه ایرانیان به غیر از کتاب‌های درسی بیش از ۳۰ دقیقه است. با این وجود، این ۳۰ دقیقه کافی نیست و عواملی مانند اقتصاد، سطح سواد، آموزش و در دسترس بودن منابع بر میزان مطالعه تأثیر می‌گذارند.

سامانه بازار کتاب

این سامانه، یک سامانه آنلاین خرید و فروش انواع کتب است که توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور راه‌اندازی شد. سامانه بازار کتاب در سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی شد و در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار ناشر و کتابفروشی در آن عضو هستند.

در این پایگاه اینترنتی امکان خرید کتب چاپی و الکترونیکی را برای کاربران فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند در این سامانه، انواع کتب مورد نظر خود را با قیمت مناسب و از میان طیف گسترده‌ای از عناوین انتخاب و خریداری کنند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سامانه، ارائه یارانه خرید است. در هفته کتاب، تمام ایرانیان با ارائه کد ملی خود می‌توانند از این یارانه بهره‌مند شوند. این یارانه به ارزش ۱۰۰ هزار تومان است و کاربران می‌توانند با استفاده از آن، کتب مورد نظر خود را با تخفیف ۵۰ درصدی خریداری کنند.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *